Alkismorsa, part II

*suck* och *stön*
Men idag har jag inte riktigt full rätt att klaga, för Neo sov faktiskt till 7.05 idag!
Och han vaknade inte med gnöl och gnäll som han brukar, utan han knatade runt och pratade med Molgan, ja han måste ha en låtsas-kompis, för som han går omkring och pratar för sig själv så kan jag inte tro annat. Jag måste luska i det nån dag, om Molgan finns eller inte.
7.50 masade jag mig upp ur sängen, eftersom jag lovat dyrt och heligt kvällen innan att jag skulle väcka  Nova kl 8. Hon hade varit upp en sväng, men nu låg hon lydigt i sängen och väntade på att jag skulle komma och väcka henne.
Hon sken upp som en sol när jag kom in, och bara det var ju värt att masa sig upp för.
Strandade i hennes säng, där vi låg och myste och trollade lite...

Men sen kom brevet på posten; illamåendet, magvärken och yrseln.
Jag gick ner och la mig igen och hoppades att världen skulle sluta snurra nån gång. En stund senare kommer Nova in; Mamma, varför gick du och la dig igen??
F*n, där plockade hon fram alkismorsan i mig igen, och när jag svarade henne att jag inte mådde bra, så önskade jag att hade ett bättre svar...

Men men, hoppas att "baksmällan" lägger sig snart, så att jag kan gå ut och göra lite nytta på gården.

To be continued....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0