Amatörpsykologer

Människan har ju ett väldigt komplex psyke. Varför reagerar man som man gör? Varför är det olika från gång till gång? Vad händer om man blir bemött på ett sätt eller ett annat?
Ja frågorna kan bli många om man börjar grotta i det mänskliga beteendet.
Och det var precis det som jag och min lunch-kumpan gjorde idag. :) Och ni kan ju tänka er, när två amatör-psykologer, varav den ena har gått en väldans massa kurser på sistone i just det här med beteenden hos olika människor, börjar diskutera, ja det var helt otroligt vad insatta och kunniga vi var! :)
Kruxet är bara att efterleva de perfekta lösningarna som vi kom fram till.
Hur ska jag göra för att kontrollera det enorma explosionsbehov jag har vid konflikter?? Och kanske den största och viktigaste frågan av alla; Hur ska jag göra för att inse att jag inte alltid har rätt?? Ha, jag kan erkänna det nu iallafall, men jag kan absolut inte garantera att jag kommer ihåg det vid ett senare tillfälle! :)

Men för att runda av, så var det som vanligt väldigt skönt att få vädra tankar och funderingar, och rådet att satsa högt, kommer jag garanterat att följa! Våga vinn!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0