En bra kväll måste jag säga.

När jag väl fick sticka från jobbet så gick humöret upp direkt. Inga måsten, krav eller förväntningar längre.
Hämtade kidsen på dagis, och sen gick vi och handlade det vi behövde till middagen, och det gick väldans smärtfritt.
En lite rolig grej hände på affären faktiskt... Tror nog att jag aldrig har sett Nova rodna förut, men det hände idag.
Hon ville gå och titta på tidningar medans jag och Neo stod i kön, och när det de öppnade en ny kassa så flyttade jag och Neo över till den istället, och jag ropade på Nova att det var dags att komma.
Men hon missade nog det, för klubban som hon hade i sin hand lade hon på fel varuband, och förvirringen blev total när varken kassörskan eller kunden som stod där förstod var klubban hade kommit ifrån. Jag hörde allt och förstod att Nova hade lagt den fel, så när jag sa till kassörskan att klubban skulle ha varit på vår sida, så kom Nova springande; Mamma, jag såg inte... och blev alldeles röd om kinderna...:)
Ja, det var ju ingen stor sak, men ja, sött var det iallafall!

Anyhow... När det var dags att dra sig ner mot BSK och majbrasan, så kom mamma och pappa för att slå följe med oss ner.
Och det vart riktigt trevligt, både mamma och pappa verkade tycka att det var trevligt och de var väldigt engagerade i barnen, hur kul som helst!
Efter majbrasan så gick vi hem till oss och fikade, och även det var trevligt... det kryper ju som vanligt i kroppen på päronen, men ja, det får man väl acceptera kanske...:)

Nu ser jag fram emot morgondagen, vi ska äntligen få ta itu med allt som ska göras ute, och barnen ska äntligen få upp sin studsmatta! :)

Sov gott, vi ses snart igen! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0