Hockey vs. Basket

Gårdagen blev stressig... avlämning av kläder på BSK, ungar som skulle lämnas av hos mamma och pappa... och precis innan vi ska åka så upptäcker jag att Neo har feber igen...:( Schysst mamma; Ok, du har feber... här har du lite  alvedon, nu åker vi! Deras övernattningsväska kom jag ihåg i sista stund... men väl hos mamma så kommer jag på att jag har glömt febertermometern...*suck* Med tåren i ögat så konstaterar jag att eftermiddagens alla måsten har blivit för mycket...

Väl inne i stan hos Putte och Susen så känner jag att lugnet börjar lägga sig, och vi fick en jättetrevlig kväll tillsammans.
Så är det då dags att ställa hockey vs. basket...

Publik: Ja det går ju i alls att jämföra... Stämningen i EON arena får håret på armarna att resa sig direkt innan för entrédörren, medans stämningen i sporthallen var näst intill obefintlig. Att det var avgörande semifinal märktes överhuvudtaget inte, det hade lika gärna kunnat handla om första seriematchen, eller varför inte sista seriematchen som var helt utan betydelse. Plus för hockeyn alltså!

Matchen: Kanske mer händelserikt i basket, det blir ju några fler poäng än vad det blir mål i hockeyn... men bara därför kan jag ändå tycka att en hockeymatch är mer spännande... i en basket-match så vet man ju att det kommer att bli upp mot 70 poäng... vilket då får följden att egentligen så är det bara de sista 10 minutrarna som är spännande... Plus för hockeyn!

Regler: Ojoj... man får verkligen inte göra någonting. En kille blir översprungen så att det bara tjongar i hela hallen, och då trodde jag ju såklart att nu åker killen som sprang över honom på en foul... så jag blev ju mäkta förvånad då killen som låg på golvet blev den som blev straffad... noll logik för ett hockey-fan.
Och sen; efter att domaren har blåst av spelet, så fortsätter en kille att springa mot korgen, och dunkar helt sonika ner den, flera sekunder av avblåsning... vad är det? I hockeyn hade det fått konsekvenser, inte i basket.
Plus för hockeyn!

Självklart förstår jag att min tolkning av dessa två sporter inte är några riktlinjer, och att ett basket-fan säkert tycker att jag är helt korkad, men det är ju så; Jag älskar hockey och i mina ögon så går inte basket att jämföra med hockeyn i varken spänning, fart eller upplevelse.
Men kvällen var iallafall trevlig och det är huvudsaken!

Nedräkning till nedsläpp för säsongen 2008/2009 har börjat!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0