Dagen som varit

Vaknade i samma sekund som Atlas klev upp från filten... klockan stod då på nåt strax efter 06.
Ut så att han fick kissa lite...in igen och smög ner under täcket igen.
Och där hade jag kunnat legat resten av dagen, om det inte hade varit för att jag faktiskt har en familj som vill umgås med mig.
Så sent omsider klev jag upp och gjorde mig klar för att hänga med vildarna ner till BSK för lite pulka- och skridskoåkning.
Atlas som var mycket piggare idag njöt i fulla drag av att få springa omkring där nere. Så roligt att se honom och ungarna busa tillsammans i snön! Livskvalité heter det visst...:)

Efter en stund i pulkabacken så gick vi för att åka lite skridskor... då säger Nova; Mamma, jag fryser om fötterna. Gör du, svarade jag.
Jaaa...jag har inga strumpor på mig!
VA`!??!?!??!?!?
Vi har tidigare ansett att hon är stor nog att klä sig själv innan hon går ut, men tydligen hade vi väldigt fel, för mycket riktigt, hon var utan strumpor i skorna.
Så eftersom det ändå var väldigt kallt, så ställde vi in skridskoåkningen och åkte hem istället.
Tokunge...

Lite senare dök familjen Winsa upp på besök...mycket trevligt! Skönt att snacka lite skit...:)
När de hade åkt hem så ringde telefonen, och Lars och Marie (som vi köpte Atlas av) berättade att de var i Timrå och undrade om de kunde få komma och hälsa på oss en liten stund.
Kul att de är så engagerade! De hade sina barn med sig, så det blev kramkalas med Atlas och mycket kort-knäppande. :)

Imorgon vankas lite slalom igen...barnen har tjatat om det länge nu...
Nu ska jag slappa i soffan innan det är dags att sova...misstänker att det blir en tidig morgon imorgon igen...

Kommentarer
Postat av: Linda T

Gott nytt år på Er!!



Hur är det med Atlas, har det vänt nu?

2009-01-01 @ 21:11:04
URL: http://killmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0