Sommarlovskväll

Ja det är verkligen så det känns, sommarlovskväll.
Solen skiner, klockan börjar bli läggdags, men barnen är fortfarande ute och leker. Jag hör ända in hur roligt de har med grannbarnen, och ingen av de har en tanke på att behöva gå in och göra sig klar för kvällen... och varför ska de det egentligen?! Det är ju det som är tjusningen med sommarlov; man får vara ute lite längre, inte lika många måsten som under vardagslunken det övriga året.

Mamma och pappa har nu varit här på lite grillning, och de stannade riktigt länge... jag blir lika förvånad varje gång de inte studsar upp direkt efter sista slurken kaffe. Det är så mysigt att kunna sitta ute på altanen och bara snacka skit...
Den här gången var det faktiskt Markus som studsade upp; speglarna och Johan väntade... Så nu är man träningsänka igen.

Imorgon ska vi bege oss mot Iggesund och sen leta oss ut mot havet och H-E och Lilians stuga. Vi har pratat så länge om att vi ska åka dit och se hur de har det där, men det har aldrig blivit av, men nu så! Så det blir en heldag där, med reservation för att vi ska hinna hem lagom tills det är dags för mig och C att åka till Kovland! Jag känner på mig att det är imorgon det händer! :)

Nu ska jag gå och se om det är några barn som vill komma in... ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0