Det lönar sig inte att stjäla

Tisdag, och därmed dags för bingo igen. Eller pratkväll som vissa kallar det.

Jag :"- Det är ju bingo ikväll!"
ML "- Jaha, det är pratkväll med Carola ikväll?!"

Ja bättre än så kan man nog inte förklara det.:)  Många höjer fortfarande på ögonbrynen när jag säger att jag ska på bingo, men bingon är bara en bra ursäkt för att få komma iväg och umgås med Carola en stund, skvallra och fika, sen är det ju bara en bonus om man vinner, vilket verkar vara så in i helvetes svårt.
Idag stal jag till och med för att öka chanserna.
Nä, jag stal inte egentligen...det bara råkade bli så...

Jag köpte tre brickor...men när jag gick därrifrån så hade jag bara två... jag letade och tyckte att jag särade på brickorna riktigt.. jag visade Carola, och jag särade på brickorna inför han i kassan oxå... och jag hade bara två, så jag fick en till av honom.
Men sen när vi satt i bilen och jag skulle lägga undan de tills det var dags för spel, så hade jag helt plötsligt fyra brickor... jätteskumt! Men ja, i princip så stal jag ju en extra bricka. Men det enda resultat som kom av det, var ju att jag fick svårt att hinna med och jag hann absolut inte med att prata med Carola.

Vi fick iallafall sitta och vänta några gånger... men närmare än så kom vi inte den här gången heller... men skam den som ger sig... nya tag nästa vecka.
Vi hade iallafall en jätte jättetrevlig kväll, som vanligt!! :)

Kommentarer
Postat av: Maaa´kus

Ja det vore ju synd och skam om du inte spelade på den stulna brickan. Vilken känsla det hade varit att vinna på den!



Känner jag dig rätt skulle du inte tordas lämna in den då. Tänk om de skulle veta att den inte var betald för?!



"Pappa, vad är det här?"

2008-06-18 @ 09:33:35
URL: http://neanderthal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0