Korvstoppning

Imorse var det så dags att för första gången bege sig in till stan, och ni kan tro att det värkte i kroppen att köra vidare mot hamnen istället för att svänga av mot norrmalm...
Min chef höll sitt löfte om att vara på plats när jag kom, så där föll ju en sten från mina axlar direkt.
Sen var det ju bara mötet med övriga som gjorde av fjärilarna i magen kämpade på högvarv. Men det var nog ganska obefogat...trots att jag efter dagens slut inte hade hejat på eller pratat med alla (trots en liten kontorsyta), så kändes det iallafall bra med de som jag faktiskt hade pratat med. Inga nya ansikten, trots att det var 5 år sedan jag jobbade där.

Idag har det väl mest varit att gå igenom verksamheten och se till att man har behörighet till allt man behöver, men den lilla insikt jag har fått i arbetet gör mig alldeles yr... mycket nytt att lära sig. På vägen hem tänkte jag; Vad har jag gjort? Varför slutar jag ett jobb där jag behärskar uppgifterna, för att börja på ett jobb där jag inte kan någonting... Men sen sansade jag mig, och kom ihåg alla fördelarna! :)

Ikväll lär jag somna ovaggad iallafall! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0