Vilken dag

Det står första juni i kalendern, och som på given signal så är sommaren här, med full styrka.
31 grader...i skuggan!! Helt sjukt. Och som pricken över i, så ska man ju såklart iväg på barnkalas, vilket då innebär att man kanske borde dra på sig mer än bikinin....
Kalaset var trevligt, men dramatiken var nog det som tog priset. En av pojkarna sprang in i skogen för att leka i en koja som var byggd där, och kom tillbaka ganska omgående igen, hoppandes på ett ben och grinar halvt hysteriskt. Först tänkte jag nog bara att han hade fått nåt i skon som gjorde ont, och jag var visserligen ganska nära i min gissning, förutom att objektet hade gått rakt igenom skon, och fortsatt rätt in i foten på honom. När vi tog av honom skon så forsade det blod från foten... Han hade klivit på 10 cm lång spik som satt fast i en brädbit vid kojan.
Jag måste ju bara säga att jag beundrade hans föräldrars lugn... själv hade jag nog svimmat om det hade varit nåt av mina barn...
Men men, det gick bra iallafall, efter kalasets slut så åkte de iväg till sjukhuset med honom.
Och det var ju såklart det som barnen berättade om när de kom hem.

I övrigt så har det varit en fin dag... älskar den här årstiden när äppelträden står i full blom, och ni måste ju hålla med mig om att det här är otroligt vackert?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0