Konfirmation

När jag konfirmerade mig, så var det ju för att alla andra gjorde det, och för att alla kusiner hade gjort det. Idag när jag satt i kyrkan så tänkte jag över innebörden. Man säger ju; Jag tror på gud... undrar hur många av ungdomarna idag, och vid alla andra konfirmationer oxå för den delen, som verkligen verkligen tror på gud. Jag skulle gissa att det inte ens är 1%.
Men men.
En konfirmation i GA-kyrkan är verkligen inte att rekommendera, ja såvida du inte är där två timmar i förväg så att du får en plats långt fram. Vi var där en halvtimme före, vilket då innebar att vi fick sitta längst bak, med direkt påföljd att vi inte såg ett dugg av vad som hände där framme. Nova fick ställa sig i mitt knä för att kunna se vem som sjöng eller pratade.

Kören ska iallafall ha beröm, de var verkligen jätteduktiga! Och jag hade väl aldrig förväntat mig av en kyrkokör, att de skulle framföra rap-låtar?! Ja inte renodlad rap, men de hade gjort sin egna version av de traditionella kyrkolåtarna. Det var ett friskt inslag bland att prat om frälsning och guds nåd.

Mitt i hela ceremonin så blev Nova såklart kissnödig... ursäkta, ursäkta, kan vi få komma ut? Och vart går man med en femåring för att kissa, bland alla gravar.. Som tur var, så "gick det över", hon var inte kissnödig längre.
När vi kom in i kyrkan igen, var det som att en vägg slog emot oss. Fruktansvärt vad varmt det var där inne.
En liten stund senare klagade Nova för hundrade gången på att hon var törstig. Ursäkta, ursäkta, kan vi få komma ut?
Jag hade inget emot att få komma ut jag heller, så vi gick ut och köpte en dricka, och sen stod vi längst bak i kyrkan tills dess att det var slut.

Nu må det ju dröja bra många år innan jag är tvungen att återuppleva en sån här tillställning igen!

Sen måste jag bara tillägga. Min pappa, som var så motsträvig till att överhuvudtaget gå in i kyrkan, var till och med fram och tog nattvarden!! :) Han utmanade Karin; "- Går du så går jag", och han hade nog inte räknat med att hon skulle anta utmaningen. Så när hon nu gjorde det, ja då var han ju så illa tvungen! Hahahaha...

Kommentarer
Postat av: malin

haha! jag försöker komma på om ronald var med på min konfa...minns iafl att mamma pratade om att han förmodligen skulle gnälla :D

2008-05-19 @ 21:09:56
URL: http://cordykaye.blogg.se/
Postat av: Angelica

Nä du, jag funderar på om han ens var in i kyrkan...hahaha

2008-05-19 @ 21:13:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0