Rart med barn

Hur är det man säger; Från barn och fyllon får man höra sanningen!? :)
Min födelsedag är ju i analkande, i allra högsta grad. Men jag har sagt ifrån mig allt vad firande heter, har nobbat till och med en kopp kaffe. Så när M har frågat om vad jag vill ha när jag fyller år har han bara fått svaret att jag inte vill ha nåt. Så jag antar att han blev lite ställd när Nova säger; Pappa, kunde du visa mig vad vi har köpt till mamma nu då? I ett desperat försök att dölja Nova´s felsägning, så säger M så här; Vaddå, vi har inte köpt nåt till mamma, för hon vill inte ha något. Nova tittar på mig och sen säger hon; Pappa, sluta ljuga! Hahahaha...
Underbart!!

En liknande incident hände vid jul. Jag och Nova hade varit och handlat kalsonger med hjärtan på (hihihi) till M, och jag hade förmanat Nova om att hon inte fick säga något, men hon kom ju på ett bra sätt för att få tala om det men ändå inte.
"- Pappa pappa, vi har köpt kalsonger med hjärtan på till FOFFA!" Och eftersom M visste mycket väl vad vi hade köpt till min pappa, så förstod han nog ganska omgående vem kalsongerna var till! :)

Men det är ju rart med barn! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0