Show me the money

Mmm, vad säger man?!
Idag har de varit här från Mockfjärd och räknar lite på vad det skulle komma att kosta att byta fönster.
Det var en mycket trevlig och stilig herre som var här...vi pratade, tittade och jag satt och skämdes över våra dammiga fönsterbrädor, för självklart skulle han ju vara och ta på just det fönstret som jag inte hade dammtorkat. *suck*
Anyhow... Nånstans nån gång så hade jag ju hört en siffra på vad det skulle kunna kosta, och jag kunde väl tycka att det var mycket pengar, men ok, det kan det kanske vara värt, i nödfall... Men när han frågade vad vi trodde att det skulle kosta, så vågade jag ändå inte chansa, och det visade sig ju vara väldigt klokt att inte dra en fet-chansning.
Han sa efteråt att jag inte hade tappat färgen i ansiktet iallafall, men jag tror nog att han var färgblind, för jag har svårt att tro att han kunde nämna summan, som var det dubbla motför min tysta chansning, utan att jag blev vit i ansiktet.
Vilket vansinne!!
Nä, några nya fönster blir det inte, inte det här året iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0