Totalt tilt

Dagen blev precis som jag hade hoppats på.
Ja bortsett från att jag tvättat en maskin och hängt den...(undanbeder mig kommentarer om formuleringen, jag vet att meningen kan tolkas på flera sätt)... så har jag faktiskt legat hela dagen, på än det ena stället än det andra.
Solstolen, men usch vad kallt, jag tror inte att det är meningen att man ska sitta med täckbyxor och täckjacka i en solstol, men ja jag fick lite friskt luft iallafall.
Soffan, och där skiftade lägena...och programmen. Idag har jag tittat på Hem till gården, alltid lika roande...:)... och sen när jag zappade runt så fastnade jag på en svensk film från 1960-talet, med en ung Gösta Ekman och en lika ung Christina Schollin; Yngsjömordet. Den handlade om ett gift par som hade aaaaningens med problem... killen var helt såld på sin morsa som bodde på samma gård, så han kröp hellre till sängs med henne istället för sin fru.
Det hela slutade iallafall med att mamma dömdes till döden för otukt, och för att ha mördat sin sons fru... och naiv som jag är, så trodde jag ju att i en svensk gammal film så visade man inte så mycket, så när de högg huvudet av henne, så satt jag med blicken totalt fokuserad på tv:n.... Aaaaaaah, varför visar de när huvudet ramlade av...och VARFÖR måste man visa hur blodet pumpar ur halsen, där huvudet en gång satt?!?!?!

Efter den psykiska våldtäkten var jag tvungen att vårda såren med att titta på Music and Lyrics med Hugh Grant och Drew Barrymore.... sen mådde jag lite bättre igen.

Nu är familjen hemkommen, så nu vankas det grillat! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0