Äntligen lördag

Men allvarligt, varför längtar jag till lördagarna?! Det är ju så klart av många anledningar, men en av de största anledningarna är att jag varje vecka tror att nu, nu ska jag få sova ut! Men jag konstaterar varje helgdagsmorgon; Fan vad blåst jag är! Hur kan jag ens tänka tanken sovmorgon??
Som senast runt 6-snåret kommer junior, och sen är det minimalt med plats i sängen. Han somnar om, så det är inte det, men jag kan bara inte sova när jag inte tillåts ha mer än 30 cm att ligga på.
Jag blir tokig!!!!

Strunt i det nu... gårdagen var helt ok... Trippen till Sollefteå gick bra, och vi träffade på Jörgen Brink när vi var där och snurrade, så H-E tog sig ett litet snack med honom...och jag njöt av ögongodiset. :)(Fick dock bannor av M eftersom han tyckte att jag hade dålig smak.) Efter det så införskaffade jag lite riktigt godis för att göra hemresan lite mer angenäm.

Vi kom hem i någorlunda tid, så jag hastade iväg och hämtade barnen för en sväng till badhuset medans M förberedde vår tacoskväll.
Vi hade jätteroligt, och barnen var såååå snälla, inget tjafs och inget gnäll när det var dags att åka hemöver igen.

Vi tittade på Idol tillsammans med barnen, och sen somnade vi i soffan...


Idag då... ja, idag hhar vi att göra. M ska snart knata upp på övervåningen och fortsätta målningen, jag har tvätt att stryka, skulle behöva gå ut och förbereda julbelysningen. Och så har vi ju match idag, så medans jag åker och tittar på hockeyn så ska M och barnen åka på bio, Madagaskar.


Och sen är det nog inte så mycket mer kvar av dagen än att sjunka ner i soffan och titta på Stjärnor på Is...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0