Första advent

Jag har nog lite svårt att förstå att det faktiskt snart är jul. Mindre än 4 veckor kvar.
Idag har vi haft en ganska lugn och skön dag... Nova var på kalas mellan 12-14, och sen åkte vi till Birsta för att få bort larmkonstruktionen som fortfarande satt fast i jackan som jag köpte igår. Jag förstår fortfarande inte hur vi kom ut ur butiken igår utan att larmet gick... men men.
Efter det så var det dags för Ikea, vårt ljus-förråd ekade tomt. Efter att ha kämpat febrilt för att hejda Markus köp-entusiasm så nådde vi äntligen kassorna, och notan blev någorlunda human. Men han var verkligen i sitt esse idag! :)

Festen igår hade bäddat för middagen...på MAX! :) Kaffet på maten intog vi hemma hos mamma och pappa där vi hade en trevlig stund tillsammans.
Kvällen hittills har bestått i pyntande och iordningställande...och nu är det så varmt och mysigt här...:)

Nu ska jag fixa med barnens julkalendrar (som mamma så fint har förberett för), och titta på Desperate Housewifes från i tisdags...

Ha en trevlig första advent!


Kommentarer
Postat av: Fii´kii

Snart jul! Tihi! :D

2008-12-01 @ 16:55:27
URL: http://booyakasha.blogg.se/
Postat av: malin

grejen är den att han agerade som om jag störde mig på det! jag kom ju på efteråt att jag skulle sagt:

öhm, det är inget som stör mig!

men det kom jag ju på först sen...

2008-12-01 @ 20:40:58
URL: http://cordykaye.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0