Varde spya

Varningsklockorna borde ha börjat ringa igårkväll när Neo inte ville äta upp sin kvällsfika, men inte då. Istället vaknar man av ett illtjut runt 01.30.
M går upp till honom, vänder om och ropar på mig; Angelica, kom!
-" Vad är det?" Jag ville absolut inte lämna min varma säng...
-"KOM!"
Jag fattar inte varför han inte bara kunde säga; Angelica, kom, Neo har spytt ner hela sitt rum!
Då hade jag ju sluppit bli irriterad och jag hade sluppit att gruva mig för att kliva upp... då hade det bara varit att studsa ur sängen på en gång.
Nu tror ni säkert att jag överdrev när jag sa att han spytt ner hela sitt rum... jo, kanske en liiiten överdrift, men bra nära sanningen ändå.
Hela sängen och halva väggen (?!) var full i spya...och såklart hela Neo...isch!
Som tur är så har vi en bra arbetsfördelning när det kommer till sånna här situationer; Jag tar barnet, och M tar spyan!

Så, idag är jag hemma...och peppar peppar, så verkar han må bra nu. Hoppas bara att inte Nova åker på det nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0