Piss och skit, stress hit och stress dit.

Hade jag tippat i söndags, hur den här veckan skulle bli, så hade jag nog sagt att den skulle bli lugn; jag hade ju ingen resa inbokad, bara lufsa runt på hemmaplan. Men oj, vad fel jag hade.
Markus hade ju till att börja med prickat in en tredagars-utbildning på bortaplan. Jobbet hade prickat in en massa kundutskick till kommande kundträffar. Dagis hade prickat in föräldramöte. Och jag hade prickat in ett riktigt pissigt humör...

Kuverteringen igår höll på att ta knäcken på mig totalt, eller iallafall min nacke. Som tur var så löste H-E det problemet åt mig, och lejde bort större delen av kuverteringen. Äntligen!

Häng med nu, för här kommer mitt stressliv;
* Stressa iväg på morgonen med ungarna
* Lämna vinterdäck på verkstan
* Kommer för sent till jobbet, igen!
* Ordna med utskicken.
* Stressa hem för att hämta ungarna.
* Snabbt slänga in några potatisbullar i ugnen så att åtminstone ungarna får mat.
* Lejer bort det sista med maten till barnvakten (mamma och pappa)
* Iväg på föräldramöte.
* Stressar iväg tidigare från mötet för att avlösa barnvakten.
* Konstaterar att jag kom för sent för att hinna fika med dom...

Där slår vi av på stresstakten.... och nu återstår läggningen av barnen, och sen väntar soffan, och förmodligen slår jag igen ögonen ganska tidigt ikväll.
Kanske tar jag mig nåt att äta....kanske inte....

Håll tummarna för en bättre dag imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0