TIK-MODO 0-4

Vilken bedrövlig dag...


Matchen igår skulle då beskådas från jobbets loge... Och jo, jag kände väl att det kunde bli kul, lite kunder och god mat och bara prata hockey. Men, vad visste jag egentligen!?

När vi stod utanför och väntade på våra kunder så upptäckte vi att det saknades en biljett, men det skulle lösa sig bara de andra från jobbet kom, eftersom de då hade en för mycket. Men vem fick stå kvar ute och vänta på dom då? Jo jag! Och det var ju så klart det självklara valet, eftersom det var ju ändå inte jag som hade bjudit in kunderna, men till saken hör att det var verkligen snorkallt ute igår!

Jag stod ute i 45 minuter innan de dök upp...och jag var måttligt road då kan jag lova. Hade de dröjt några minuter till så hade jag tagit första bästa taxi hem och skitit i matchen. Men men, in kom jag, med ett strålande (?) humör...

Förrätten bestående av sattyget toast med nån fiskröra på bidrog ju inte till att lätta upp mitt humör, nä mina iskalla fötter värkte bara ännu mer...

Middagen, potatisgratäng och fläskfilé fick mig i alla fall till slut på lite bättre humör, och sen var det då dags för matchstart.


Anyhow... till matchen då... eller ska jag skita i det? Känns som att kommentarer är överflödiga... Det fanns bara två timrå-iter som visade lite jävlar anamma, och det var Challe och ungjäveln Pääjärvi.


Det känns som att det blir lite väl många "bryt ihop och kom igen" nu, hur många gånger orkar man med det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0