Äntligen!

Nu så, säsongens första match är avklarad, om än bara en träningsmatch/cup-match.

Eftersom Markus har varit i Stockholm och förlustat sig idag (jaja, jag vet att det var en "utbildning") så vart vi ju lite nödställda med tanke på barnen, men som tur var så ställde svärfar upp som barnvakt. Jättesnällt av de att sätta sig och åka hem ifrån Hassela bara för att vara barnvakt! Tack Krister och Kicki för barnvakten!

Så, efter att ha ordnat middag åt hela sällskapet så begav mig mot tallnäs för att ansluta mig till sällskapet för kvällens match, som ni säkert alla vet var mot Modo.
Det var en härlig känsla att entra hallen igen...:)

Matchen då... ja vad ska man säga...? 1-0 efter 47 sekunder, vilken smakstart.
Efter lite drygt 2 minuter till så presenterar Timrå´s nya power-forward, Tony Mäkiaho, sig, och det med besked. En tackling som hette duga...men det vara bara olyckligt att huvuddomaren befann sig mitt i smällen, för han blev liggande till synes medvetslös en bra stund efteråt....game over. Så i stort sett hela första perioden spelades med bara 2 linjedomare. Men det gick ju bra det oxå.

Som alla förstår så märktes det ganska väl att det var en träningsmatch... men Modo var otroligt otroligt bleka... 2-0 målet kom efter en show av Timrå´s juniorer, de vände ut och in på hela Modo, det var underbart att se! Efter ett grymt vackert spel så öppnade det för ytterligare ett nyförvärv, Tom Wandell, 2-0 var ett faktum.

Jo...nu höll jag nästan på att glömma, Mr Gris/Surkart (Wernblom) hamnade ju oxå i protokollet...ett matchstraff efter ett slagsmål med Johan Andersson, även han fick matchstraff. Men ja, vad ska jag säga...?

När nästan hela matchen gått, och Modo inte hade haft en enda ljusglimt, så greppade Modo-fansen (de 10 stackars satarna) det berömda halmstrået; Gamla meriter, och började skandera; Ni har inget SM-guld...osv.... hur jävla patetisk får man bli??? När ska de fatta att man inte får poäng för gamla meriter??
Jag vet, det här var en träningsmatch, inget att lägga någon som helst vikt vid, läget kommer att vara ett helt annat när serien drar igång, men ja, jag blir bara så jävla trött på dessa människor!
Det här är inte en inbjudan till en diskussion, det här är mina tankar, nu har jag fått ventilera, imorgon är en ny dag utan backspeglar.

Kommentarer
Postat av: Pedda

supporterklackar i allmänhet imponerar väl sällan med brighta ramsor, var själv närvarande i Eon och hörde det du hörde och varken den eller Tik klackens "ni har sveriges sämsta powerplay"(har för mig jag läste nånstans att dem var näst bäst i serien ifjol) imponerar ju särskilt. Sen får man nog än vad man tycker om Modos ökända nr 9 faktiskt förstå om han slår tillbaka då J. Andersson börjar slå honom i bakhuvet:-)Vi ska nog inte bli för hemmablinda och kasta sten i glashus, då varken våra supporters eller spelare alltid är guds bästa barn heller.

Men nu tittar vi framåt mot en ny säsong...med massor av spännande matcher!

Ha det bra och trevlig blogg för övrigt, den här kommer jag nog titta in fler gånger!

2008-09-04 @ 06:23:44
URL: http://hartyvarringenegenblogg.se
Postat av: carola

Heeelt underbart :)

2008-09-04 @ 07:50:39
Postat av: Angelica

Pedda: Modigt av dig att ge dig på en kommentar trots att jag inte inbjudit till det! :) Är lite lur på var dina sympatier ligger egentligen...ler...men jag respekterar dina synpunkter. Men jag ska erkänna att jag kan vara väldigt enögd ibland, men vilket hockey-fan är inte det?! :)Och nu kastar jag sten igen; men de mest enögda populerar ö-vik.

Kul att du gillar bloggen, och jag misstänker att vi kommer ha fler diskussioner när väl serien drar igång. :) Ha det så bra så länge!

2008-09-04 @ 11:35:58
Postat av: Anonym

Nä nu drar jag här ifrån!!!! Nu stickar jag till Finland. Jättekramar :)

2008-09-04 @ 12:13:26
Postat av: Anonym

Nä nu drar jag här ifrån!!!! Nu stickar jag till Finland. Jättekramar :)

2008-09-04 @ 18:02:36
Postat av: Pedda

Mitt lag är timrå, men jag erkänner..jag är lite svag för modo också, följde modo väldigt mycket innan vi gick upp och har många modovänner.

Mina extra sympatier för modos riktiga supporters just nu beror till stor del på de problem som eskalerat där på senare tid där en modosupporter blivit mordhotad efter att ha uttryckt kritik mot vissa personers beteende i klacken, enligt allehanda.se och Modos hemsida.

Helt klart trist för den drabbade, klubben och dess riktiga supportrar, för jag kan inte undgå att vara lite avundsjuk/imponerad av vilka fantastiska spelare dem fostrat och deras stabilitet som ständigt slutspelslag, hoppas vi har nått liknande på gång med Z:s framgångar och ungdomarna som är på väg upp nu.

Ska passa på att tillägga innan jag avslutar att jag självklart respekterar dina synpunkter med och jag delar dem delvis också, måste dessutom vara väldigt modig som vågade mig på en till kommentar ler

Ha det bra! och ja du får väl hålla utkick efter kommande kommentarer om hockey i vinter ;-)

2008-09-05 @ 02:44:57
URL: http://harfortfarandeingenegenblogg.se
Postat av: Carro

Såg att det inte var en inbjudan till att diskutera.....Men jag tycker inte om när du säger så om mina favoriter.....Låt oss säga så här..Timrå är förjäkla bra men det är MODO också!!! Två bra lag möter varandra! Wernblom är ju kung han, behövs en sån som han i laget, Timrå har behövt en likvärdig..... Nä du Angelica, vi lär nog ha en hel del att prata om på fikat framöver...;) Ser fram emot det jag!! Puss och kram!!!!

2008-09-05 @ 23:02:25
Postat av: Angelica

Pedda: Mäkta imponerad, två kommentarer i ämnet hockey.. inte många som vågar sig på det. :) Men visst, jag håller med dig, de har många namn på sin lyckad-hockey-uppfostran-lista. Men nu tänker jag inte utveckla det ytterligare, det gör ont att som timrå-fan berömma Modo...ler



På återseende! :)



2008-09-06 @ 10:20:38
Postat av: Angelica

Carro; Försök inte smöra för mig med att säga att Timrå är förjäkla bra...jag kommer inte att släppa in modo i mitt hjärta! :) Jag tror att vi får våran Wernblom i nyförvärvet Mäkiaho, fast en bättre version. ;) Men jag vet inte om det blir så mycket snack framöver, det brukar vara svårt att prata hockey med modo-iter! :P

Puss på´re! :)

2008-09-06 @ 10:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0