Dagens utflykt

Vi packade som sagt var väskan och drog iväg. Vädret var strålande, men det var kyligt i luften. Men vi hade klätt på oss bra, så vi frös inte.
Efter många om och men så hamnade vi ute i Galtström. Väl där så blev det fika, kaffe och macka. M passade på att dela med sig av matsäcken till svan-paret som kom simmandes.
Vi hade en mysig timme där vid  vattnet, men sen vände vi in mot stan igen...lunch på McD var nästa anhalt. Sen var vi nöjda (eller rättare sagt; jag var nöjd, M blir aldrig nöjd) så vi tog svängen om Solvallen i hopp om lite kaffe på maten, men där fick vi tji. Möblerade om lite, sen for vi hem istället.

Jag hoppade i duschen, och sen åkte vi in till birsta istället. Shopping-suget var inte så stort som jag trodde, för det enda som inhandlades var en liten resväska till mig. Så nu är jag rustad inför höstens alla resor.

Efter birsta så åkte vi åter ut till njurunda. Hämtning av barnen och middag hos svärmor var nästa punkt på dagens schema.
Men vi blev inte så långvariga, vi ville hem och få barnen att varva ner, och jag tror att övriga oxå längtade efter lite lugn och ro igen...:)
Men alla verkade glada och nöjda över helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0