Giv mig styrka!

Dagen igår var minst sagt intensiv.
Jag klev upp kl 04.30, åkte hemifrån 05.30. Parkerade inne på jobbet, promenerade bort till tågstationen och konstaterade att jag var ute i god tid.
Så jag tog plats på en av bänkarna och roade mig med att iaktta (eller glo på, som markus skulle ha sagt) folk. Mycket intressant.
Något försenade så kom vi inramlandes på mötet ca 10.15....och vad händer när man kommer sent till ett möte? Jo, alla, precis varenda kotte, vänder sig ju om för att beskåda vilka det är som är så sena... jag kände mig inte alltför bekväm med att ha 48 stycken som granskade mig uppifrån och ner, en hel evighet kändes det dessutom som.

Dagen löpte på ganska bra....det orerades fram till kl 12.30. Då blev det lunch i 40 minuter. De bjöd på nån macka av nåt slag, gott, men inte alls vad min mage behövde. Kött och pärer hade varit bättre. Men men... sen fortsatte det att oreras fram till kl 18.15, då var det dags för middag... visserligen kött och pärer....men det var sötpotatis stekt i kanel och nåt mer... och kött som var rått...jaja, jag vet, det ska vara så, men jag kan bara inte äta det. Jag provade, av ren och skär överlevnadsinstinkt, men nä, jag fick spotta ut i en servett...

Dagens händelse får iallafall bli min vinst. Det var en tävling under dagen med fem frågor, och som utslagsfråga skulle man gissa hur många gem det var i en burk.
Av ca 50 personer, så var jag den som hade alla rätt på frågorna, och gissade bäst på antalet gem. Jag gissade på 157, och det var 152 st.
Så jag fick gå fram och ta emot vinsten, ett noblecard. Så nu ska jag försöka välja vad jag vill ha.

Tåget hem avgick kl 20, och 23.23 stannade det på tågstationen i sundsvall.
Imorse var jag mör....mörare än köttbiten igår....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0