Hemmets lugna vrå

Igår kom jag då hem, efter många om och men.
Mötet i onsdags lyckades jag komma en halvtimme sent till. Jag säger bara en sak; Lita varken på Eniros vägbeskrivning eller Hälsingeskogarna! De är lömska!!
Men efter 5 mil extra, så var jag iallafall på plats.
Efter mötet blev det lite lunch, och sen bar det av på sightseeing i Mora och Orsa. Mycket intressant måste jag säga. Fick även en liten rundtur i en av anläggningarna. Teknikens under...
Sen hade jag en avslappnad kväll på hotellrummet med två hockey-bilagor och en påse godis, lovely! :)

Igår morse tog jag och Bengt varsin bil till Sveg för en rundtur där, och jag måste bara säga; Vägen mellan Orsa och Sveg...WOW!!! Jag satt med ett leende på läpparna hela vägen!
Vägar som bjöd upp till hastigheter långt över tillåtet,  lövskog som exploderade av höstens alla färger på båda sidor, klarblå himmel och morgonsol...Helt underbart!! Gud vad lycklig jag kände mig! :)

Efter turen i Sveg, så sa vi hej då till varandra, och jag påbörjade resan hem igen. Planen var att köra vägen över Ytterhogdal och Ånge... Ni som har varit i Ytterhogdal vet att det bara finns en väg och en avfart.... men tro mig, det är fullt möjligt att köra fel ändå!! Skit...3 mil till i onödan. Men jag skyller på vägarbeten och telefonsamtal.

Hem kom jag iallafall...tidigare än Markus, så jag for och hämtade barnen och bjöd in oss på en kopp kaffe hos L-H och Sara..så det blev ju även lite mys med Isaac...:)

Borta bra men hemma bäst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0