SCA-cupen part II

Jag hade inte tänkt gå på matchen igår, men jag blev så sugen när pappa och Mats skulle in, så jag hängde med jag oxå.
Med facit i hand, så hade jag kunnat hoppa över matchen...en fredag kväll är inte optimalt för hockey.

Jag drar kvällen och mina synpunkter och klagomål i punktform.

* Gärde...vilken skithall, bedrövligt att man inte ska kunna ta sig runt obehindrat i hallen.
* Mitt val av skor för kvällen, *suck*... Kan man inte stå en hel match i vanliga fall, så lär man inte kunna göra det i skitskor heller.
*Jag fortsätter mitt klagomål på bortaklackarna; Alla klackar verkar ha anammat att Timrå inte har nåt SM-guld, ramsan för kvällen var; Ni har aldrig vunnit nåt, ni har aldrig vunnit nåt, för ni är timrå ik...
Eller nåt sånt... Sen hade de som vanligt fullt upp med att häckla timrå istället för att heja på sitt eget lag, vilket kanske hade varit bättre, med tanke på resultatet.... När slutet närmade sig, så bad de timrå dra åt helvete istället för att heja på sitt lag...

Nu övergår jag till de mer positiva punkterna.

* Juniorerna är en fröjd för ögat! Man blir alldeles lyrisk när de är på plan, de kämpar, de snurrar och de visar noll respekt för motståndarna... Allt kan hända när de är på plan! :)
* Lehtonen och Skogs är nyförvärv som känns väldigt bra. Backsidan ser bra ut...men min hack-kyckling, Moe,(som ännu inte är redo för spel) har mycket att bevisa i vinter.
* Mäkiaho, mmm, där smäller det vid tillfälle...men det kommer att bli lite väl tjatigt om det ska jublas varje gång han tacklar någon. Tom Wandell fick in en riktig tryckare utan minsta lilla reaktion från publiken...
* Björn Svensson kommer nog att bli riktigt bra i vinter.

Resultatet då... ja timrå vann med 2-1... och därmed är det klart att de vinner årets upplaga av cupen.
Men ja, jag åker ändå in ikväll och tittar på matchen mot Sundsvall! :) Lär bli klackarnas match, så jag lär beklaga mig över dom imorgon. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0