Valpkurs part II

Första gången på valpkursen var ju för två veckor sedan, men den gången räknar jag inte, Atlas var ju inte med då.
Men ikväll var det äntligen dags, första gången med Atlas in action.

Det var väldigt uppspelta hundar som samlades på grusplanen och att försöka sansa de var inte det lättaste.
Vi fick en övning att börja med, och ska jag vara ärlig så kände jag hopplösheten komma smygandes...Atlas ville inte alls lyssna på mig, han var bara intresserad av de andra hundarna.
När vi hade tränat ett tag, så gjorde vi ett break för fika och lite teori. Lite fascinerande att i varje grupp, oavsett sammanhang, så finns det nån som tar väldigt stor plats, och nån som kan lite mer än alla andra, eller vill kunna mer än alla andra.
Jag behärskade mig iallafall någorlunda från att visa vad jag tyckte och tänkte...:) De är ju bara glada hundägare de oxå! :)

När vi kom ut igen så fortsatte vi med samma övning, som sedan avslutades med ett litet test.
Allt gick ut på att få Atlas att fokusera på mig och inte de andra hundarna, och vi lyckades med testet jättebra! Inte en enda gång släppte han uppmärksamheten från mig...jag är en rolig matte! :)

Ikväll kommer både jag och Atlas att somna gott...ja Atlas sover redan han, och jag ska gå och knoppa nu jag oxå.
Jag är verkligen jättenöjd med kvällen...snacka om energikick! :)

Hunden, människans bästa vän!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0