Mammahjärtat

Jag har hela tiden fasat för skolåldern...barn kan vara så elaka och jag vet med mig att mina barn kommer att bli ledsna både en och två gånger under skoltiden.
Men jag känner mig ändå lite oförberedd...
Så när Markus berättade för mig att Nova vill tapetsera om sitt rum för att en kompis hade tyckt att hon hade löjliga tapeter, så blev jag lite ställd. Markus hade frågat henne om hon inte gillade sina tapeter, men jo, det gjorde hon...men kompisen tyckte ju att de var löjliga?!
Jag vet inte hur jag ska göra för att få henne att förstå att alla tycker olika, att alla inte behöver ha samma åsikt...
Jag förstår ju att det så klart kommer att komma en dag då hon vill byta bort sina prinsesstapeter, men jag vill inte att det sker redan...jag vill att hon ska få vara barn ett tag till. Hon har all tid i världen att bli stor...

Jag hoppas att Markus fick henne att förstå...iallafall för nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0