En egen hundvalp

Imorse blev vi väckta av grannungen...inte populärt kan jag meddela...hoppade ur sängen, drog filten runt mig och öppnade dörren;

-Vi sover, du får komma tillbaka kl 10!!

Men skadan var redan skedd...ungarna studsade ur sängen, så det vara bara att kliva upp.
Jag och Nova klädde på oss och gick en sväng med Atlas...
Vi hade en riktigt mysig promenad tillsammans...vi plockade blommor och pratade. Nova berättade att om man blåser bort alla frön på ett enda andetag från den vissnade maskrosen så fick man önska sig något.
Sagt och gjort, hon plockade upp en maskros och önskade sig en egen hundvalp och blåste. Men hon fick inte bort alla frön...
Sur över det så plockade hon upp en till....och frågade mig; Om jag lyckas blåsa bort alla, får jag hundvalpen på en gång då??

Ja man kan ju alltid hoppas, eller hur?! :)

Idag skiner solen och det är riktigt varmt och skönt ute...en perfekt dag för en tur med motorcykeln...så när barnen åker på kalas, åker vi iväg en sväng...
Sen vankas middag hos mamma och pappa...lite grillning...fiiint! :)

Nu ska jag ta itu med lite tvätt...ha en skön dag allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0