Stackars Atlas

Imorse hade vi besiktning av vår nya värmeväxlare, så medans de höll på så tänkte jag låta Atlas vara ute en sväng extra eftersom han skulle vara hemma själv hela dagen.
Vi gick ut på baksidan och jag fick den briljanta idén att jag skulle sparka lite boll...laddar och avfyrar stora kanonen (inte riktigt, men hade lika gärna kunnat vara så) och självklart får jag iväg bollen rätt på Atlas...rätt på ögat...Han ylar som en tok och jag ser ju direkt att nåt var galet...
In i huset och ropar på Markus...jag var helt övertygad om att nu hade jag gjort Atlas blind...ögat såg nästan intryckt ut...
Ringde till veterinären och fick en akuttid kl 10.30.
Tårarna brände bakom ögonlocken....vad fan hade jag gjort?!

När vi kommit in på jobbet så verkade han ju iallafall må ganska bra, han var pigg och glad, men han kikade inte gärna med båda ögonen...
När vi äntligen hade fått träffa veterinären så konstaterade hon att jag hade lyckats skada hornhinnan på honom...:( Men som tur var så var det inte så djupt, så han skulle nog bli ok. Hon skrev ut recept på en ögonsalva som han ska få två gånger om dagen i en vecka, och smärtstillande...för självklart så gör det ju ont på lillstackaren...:(
Så om en vecka ska vi tillbaka på återbesök för att se så att det läker som det ska...

Så för andra gången på två dagar; Om nån av er anser att skadeglädje är den sanna glädjen...Enjoy!

Jag har både dåligt samvete och ett stort hål i plånboken.


Kommentarer
Postat av: Tessan

Men Fy f-n över mc, jag såg på honom hur irri han var när han hade pratat med polisen... Men stackars Atlas, inte roligt!!! Vad jobbigt det måste han känts för dig!!

2009-05-12 @ 22:43:47
Postat av: malin

uffa, lillstackarn...

men vilken tur att han inte blev blind eller något värre, du får tänka så :)

2009-05-15 @ 01:23:42
URL: http://www.cordykaye.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0