TILT

Jag känner mig helt nollställd....uppgiven...förbannad....ledsen...förbannad...irriterad...förbannad...
Ja, mest förbannad tydligen.

Vad det handlar om?
Jo, det är så här...gott folk... vi har blivit grundlurad...screwed...enligt konstens alla regler..typ...
Som alla vet så köpte vi en hund för drygt ett halvår sen...jättekul... fantastiskt roligt...vad som är mindre roligt att upptäcka att valpens pappa har grymma ledbesvär...och ÄNNU mindre roligt är det ju att upptäcka att förmodligen så har valpen ärvt det...
Jag har i dagarna fått veta att två andra valpar i kullen har fått diagnosen artros, som det så fint heter... Uppfödaren slår ifrån sig och spelar allmänt dum!

- "Artros?! Nä det har inte våran hund...han har bara gjort illa sig..."

IDIOTER!!! Det finns registrerat på Svenska Kennelklubbens hemsida, det står klart och tydligt att pappa har en grov släng av artros...
Jag blir så förbannad så jag tror jag brinner av!!!

Hade de haft det minsta lilla skam i kroppen, så hade de underrättat oss om pappans problem, sänkt priset på valparna och låtit oss ta ställning därefter...

Men icke; fullt pris och inte ett ord om besvären...de gnidna j*vlarna!!

Har sån go lust att sätta mig i bilen och åka upp till de och ställa de till svars...


Skulle kunna sitta och svära och förbanna i evigheter känner jag, men vad lönar det sig?!

Imorgon eftermiddag har vi en tid hos veterinären för att röntga Atlas...och jag ber till gud om att hans haltande beror på växtvärk...Men, det är det ju ingen som tror...


Många påpekar vår rätt att kräva att de ska köpa tillbaka valpen...men han är ju våran! Han är ju en i familjen nu...och det värker i hjärtat och tåren bränner bakom ögonlocken när jag tänker på att vi kanske kommer att bli tvungna att ta bort honom...redan...


J*VLA IDIOTER!!! Hur kan de sova om nätterna???


Kommentarer
Postat av: Tessan

Vad är det du skriver!!!! Va!! Fy f*n... Ja hur kan dem sova... åhh vad tufft det måste kännas!!! Ja du om jag blev irri när du skriver jag förstår jag att din ilska måste vara 100 gånger värre!!!!

2009-05-25 @ 21:41:30
Postat av: Linda

Lider med Er!! Hur gick det på undersökningen idag?



Kram

2009-05-26 @ 18:52:08
URL: http://killmamman.blogg.se/
Postat av: malin

tycker definitivt ni ska ställa dom till svars, anmäl dom till SKK, för fan!

2009-05-26 @ 23:47:31
URL: http://www.cordykaye.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0