Neo Reis, scoutad redan vid 4 års ålder

Igår vad det dags för hockey igen...
Nova hade en kompis här, så jag tog bara med mig Neo till matchen. Skönt med bara ett barn ibland. :)
Bredvid oss satt en herre som jag fattade misstankar mot direkt...han verkade väldigt neutral och så satt han och förde anteckningar. Han var väldigt artig och trevlig och pratade väldigt mycket med Neo.

-" Är du en blivande hockey-stjärna?" frågade han Neo.
-" Japp!" svarade han.

Lite senare i våra samtal så visade det sig att mannen ifråga var talangscout för NHL-laget New Jersey, och han var där för att titta på Mattias Tedenby i HV.
Vi hade en väldigt intressant konversation, så stundtals glömde jag faktiskt bort att det pågick en väldigt spännande match på planen...

Matchen då? Ja 1 poäng blev det iallafall...och tyvärr så blev det väldigt kostsamt att sitta i utvisningsbåset.




New Jersey Devils

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0